21 maj 2014

I väntans tider

Imovane och polkaglass. De gifter sig fint, eller hur är det man brukar säga?

Muppens mage växer för varje dag. Jag tror minsann det var en liten kattungespark jag kände igår när jag klappade Zelda på magen, iiihhh!
(Eh, Muppen och Zelda är alltså samma katt. Kärt barn har många namn, ni skulle bara veta hur många...)
Förlossning om ungefär två veckor OM jag har räknat rätt, sedan jag såg henne förlusta sig ute på gården med den helsvarta hanen. Men jag kan ju vara helt ute och cyklar också, egentligen vet jag ju inte precis när hon blev befruktad (eller med vem, det har ju sprungit en del kåta hanar här i krokarna när hon löpte...), det kan ha varit tidigare än så, eller senare. Så fram tills hon har fött ungarna ser jag till att hålla mig hemma så mycket som möjligt.

Inga kommentarer: