4 maj 2014

I hate being bipolar, it's awesome?

Ännu en rastlös natt då jag stjälper i mig 2,25:or rekorderlig (så jävla präktigt ord!) päroncider för att kanske kunna lugna min överhettade hjärna och kanskekanske få några timmars sömn, även om det känns jävligt avlägset. Men men, det sista som lämnar en är hoppet? Som de gamla grekerna sa.
Usch, äckliga sliskcider. Som om jag inte har satt i mig nog med socker ikväll. Hastade iväg till Konsum alldeles innan stängningsdags och rafsade åt mig runt ett halvkilo lösgodis. Som vanligt ångrade jag mig och mådde illa efter typ fem bitar, men det har väl aldrig stoppat en förut... Nu känns det som att tänderna är belagda med mossa. Måste ladda eltandborsten. Och röka en cigg, typ nu.
.
..
...
Kan inte ens röka en hel cigg utan att bli rastlös, det går för jävla långsamt, trots att jag varmröker den.
Har gått över till Arga snickaren-avsnitt som bakgrundsljud när jag ska försöka sova, Johan Glans' World Tour of Scandinavia kan jag utantill nu. World Tour of Skåne också för den delen. Samt Det bleka hotet.
Jag vet inte, men det är något smått rogivande med Arga snickarens vredesutbrott, haha. Och så en kurrande mupp tätt intill. Fast det funkade uppenbarligen inte ikväll, jag var tvungen att gå upp igen efter en kvart.
Så fort jag stänger ögonen ser jag bara ord på ord på ord som rullar förbi i skallen, det är som texten under en nyhetssändning. Non fucking stop, en ändlös mening utan punkt eller ens kommatecken. Bara meningslöst svammel, vit text, svart bakgrund. Blir uppretad bara jag skriver om det, man kan tamejfan bli skogstokig för mindre! Ja alltså, det har jag ju uppenbarligen blivit också, hehe. Humor! Öh jo.
Det här med sömn och dygnsrytm och allting känns som ett jävla sisyfosarbete, ett hopplöst projekt. Ibland tänker jag att jag kanske inte ens behöver sömn. Rent fysiskt alltså. Mentalt är jag helt dränerad, till och med av tanken på att vara död, det är säkert nästan lika ansträngande det också.
Jaja, hur som helst, på tisdag börjar jag med att sätta in litium, då har jag tagit minskad dos av Cymbalta i en vecka. Måste antagligen minska ännu mer också, helst sätta ut den helt enligt ze doktor. Den som lever får se!
Min hjärna känns som en myrstack som någon har rotat runt med en pinne i. Och sedan hällt tändvätska över och satt fjutt på.
Den här bilden säger fan det mesta.

Inga kommentarer: