18 april 2014

Lifelover

En god natts sömn gör fan underverk. Mår så så SÅ mycket bättre idag. Ser nästan till och med fram emot PT-sessionen om fem timmar, haha. Önskar att jag vore en av dem som fullkomligt älskar!!! gymmet, att röra på sig, att svettas, till och med att ha träningsvärk... men nä. Tyvärr. Känslan efteråt däremot. Och resultaten så klart. Nu har sammanlagt fyra pers anmärkt att jag har blivit mycket smalare, själv märker jag ingenting när jag ser mig i spegeln. Men när jag jämför nytagna bilder med bilder från bara ett halvår sedan så ser jag ju att skillnaden är riktigt stor. Och när jag drar på mig en del byxor jag äger - de hasar ner stup i ett. Och på vågen som jag utnyttjar när jag hälsar på mami (jag äger ingen egen, vilket väl är lika bra, annars skulle jag antagligen stå på den morgon-middag-kväll). Minus sammanlagt 7,5 kilo sist jag kollade för några veckor sedan, men det är ju lite missvisande, eftersom jag också byggt en del muskler, som väger mer än fett. Så måtten är väl det viktiga och där är det ju helt sinnessjuka resultat faktiskt, på så kort tid. PT:n sa att hon inte hade sett sådana resultat sedan förrförra året, så det känns ju jävligt bra!
Och ute skiner solen, praise the Lord! Trots det vill inte Lillmuppen gå ut, bara ligga här i fönstret bredvid mig. Annars ska hon minsann bestämt ut både i spöregn, blåsväder och snöstorm... Dräktig? Hoppas hoppas hoppas! Hon har alltid varit jättekelig, men nu är det extremt, rentav nästan drygt ibland, när en försöker sova och hon ligger och buffar och dreglar och klöser en på halsen. Hon sover mycket mer, slafsar i sig mat som en gris (fast det gör hon i och för sig för det mesta), vill som sagt inte vara ute lika ofta längre, och ibland när man stryker henne över magen kan hon börja morra. Ibland räcker det med att bara gå förbi henne, så kan man få en smäll av tassen... eller ett litet bett i hälen. Jag har kollat hennes mage, men än så länge har tuttisarna inte blivit större eller rödare. Tills de blir det får jag väl avvakta med att jubla av glädje.

Inga kommentarer: